RTCno9 – A unutra su otkucaji srca

8 jun

blurred: joj a ovaj uznemirujući glas mi je fenomenalan

kerovođa: jeste

meni je taj glas već

kao neki arhetipski glas

blurred: da

uzidan u sistem

kerovođa: kao da je uklesan

blurred: too!

a i ova stvar me opseda

već dugo

ponovo

nakon 15 godina

a znam svaki ton napamet

kerovođa: te sedamdesete su stvarno bile

psihodelične

blurred: pazi ali pink floyd mi nikad nisu bili asocijacija na sedamdesete

kerovođa: dobro ova stvar je iz osamdesetih

blurred: oni su uspeli da budu vanvremenski

kerovođa: jeste

nego kažem

blurred: ne vezujem ih za vudstoke i kuranjonje

kerovođa: da se ipak oseća taj duh psihodelije kod njih

ali u onom dubinskom

istraživačkom smislu

blurred: pa sad možda na prvim albumima

ali dark sajd of d mun

je potpuno remek delo

kerovođa: da ne pričamo i o omotu

koji je kao onaj

blurred: uh uh uuuuuuh

kerovođa: monolit iz odiseje


blurred: taj omot je jedan od

najgenijalnih ikad

videla sam starke sa tim omotom!

kerovođa: zar to nije psihodelija?

blurred: meni nije

ustvari mislim da nije

ne samo meni

nego nije

kerovođa: ja kad kažem psihodelija

blurred: to je Njutnova prizma

kerovođa: ne mislim na žanr

blurred: kroz koju se razlaze bela svetlost na spektar boja

kerovođa: već na mentalni pristup

blurred: pa sad…

sve što deluje na psihu je psihodelija

tako da…

u tom smislu jeste

kerovođa: da, ali ona ima posebnu estetiku

tu mentalno provocirajuću kao npr.ovaj omot

blurred: ali nije ona vrsta psihodelije koja je posledica psihoaktivnih supstanci

koja se vezuje za takvu estetiku

kerovođa: zato što asocira na paralelne svetove

ima i taj sf momenat

blurred: da ali u interesu razumljive komunikacije termin psihodeličan nije baš srećno izabran jer kod mene budi asocijaciju na lsd umetnost

kao i kod većine ljudi

ali činjenica je

da je taj omot vrlo upečatljiv

ja bi rekla apsolutan

skoro kao maljevićev crni i beli kvadrat

kerovođa: da

blurred: dakle toliko je precizan i jasan

da nema dalje od toga

nije „istripovan“

već je toliko nabijen suštinom

i zato je kao monolit

kerovođa: nije istripovan

u izrazu i izradi

ali efekat koji proizvodi je

mentalno intenzivan

blurred: ok tu se slažemo

toliko je intenzivan da je postao deo mentalnih slika nekoliko

generacija

i eto ga čak i na starkama

kerovođa: dark side of the starke / pomiriši ih da bi je osetio:)

blurred: hahaa…eh a njutn nije ni sanjao da će njegova prizma za prelamanje svetlosti da bude tako estetizovana i popularizovana 🙂

kerovođa: njutn je bio duboko pobožan

verovatno bi se zgrozio od takve komercijalizacije

blurred: pa sad…ta komercijalizacija i nije tako negativna u ovom slučaju

upotrebljena je na prilično dobar način

kerovođa: naravno da nije

ali u pitanju je princip

to pričam o njutnu

blurred: kad se setim koliko sam puta presavijala taj omot i vrtela ga u rukama zbog linija koje idu skroz okolo

sa spoljašnje strane pa unutra

pa opet izlaze spolja

kao bela svetlost

a unutra su otkucaji srca

uh

a kad to otkriješ dok si još klinac

pa misliš da si najpametniji i jedini koji to kapira

koja sreća u otkrivanju

i saznavanju

kerovođa: nikad se to više neće ponoviti

sve je demistifikovano

blurred: pa nama neće

ali nekom posle nas hoće

kerovođa: da

blurred: samo jednom prvi put čuješ Ride

🙂

kerovođa: da…

seagull

blurred: to je slowdive

kerovođa: pobrkala si

pa seagull

je prva stvar  sa  nowhere

blurred: pa oni su meni bili na istoj kaseti#

na jednoj strani ride

na drugoj slowdive

crnim markerom pisalo

to mi je bilo najdraže otkriće

kad sam to čula

joj jeste

zeznula sam se

kerovođa: jednom i ti

memorijska slonica

da se zezneš

blurred: pobrkala sam sa ovom pesmom

koju sam ja uvek nekako zamišljala

kao da je seagull

kerovođa: slowdive su mi uvek bili

kao da mi neko navuče onu kragnu za pse

i onda mi unutra se zvuk vrti

blurred: meni su uvek asocijacija na poljanče kod moje zgrade i mi klinci koji ležimo kod kanadske ambasade i blejimo u nebo

a slowdive

se čuju iz drkavog diktafona sony

sa jednim zvučnikom

Ostavite odgovor

